pnaky.com : bloguju o tom co se děje

pnaky.com : bloguju o tom co se děje

Aktualizováno 15. ledna 2008 v 22:05: Je pirát z budějovického kina opravdu pirátem?

Pnaky | 12. 1. 2008 So 19.10 | Tisk | Osobní, Pirátství, Kultura | 125 komentářů | 54814x


Nemohu dále přihlížet zacházení svazů autorských a dalších protipirátských unií, jak vydírají z provinilců neprokázané ušlé zisky a následné mimosoudní vyrovnání končí v jejich kapsách. Případně kapsách ředitelů. Rozhodl jsem se tedy o celé situaci mluvit otevřeně a vyburcovat skupinu či jednotlivce, aby tuto skutečnost neignorovali ale postavili se ji čelem. Nejlepší okamžik je právě teď, případ pana Josefa Šubra.

V současné době byla myšlenka finanční sbírky pozastavena na přání pana Šubra. Více v článku.

Mé prohlášení a postoj k situaci, ve které se ocitl Josef Šubr:

Tento mladý muž dozajista věděl, co po jeho počínání bude následovat a přes to všechno to z hecu udělal. A co vlastně provedl? Koupil si poctivě lístek na premiéru filmu Simpsnovi ve filmu, sehnal (koupil) si digitální kameru, lístek na dopravu a vyrazil natáčet. Do této chvíle je vše dle právního řádu v pořádku. Zvrat nastává v okamžiku, kdy pan Šubr přichází domů, grabuje digitální záznam do .avi formátu a následně ho sdílí na rapidshare.com. Odkazy na stažení zveřejňuje na československých warez fórech pod přezdívkou josef15. Sklízí obdiv a respekt, jelikož je v podstatě první člověk na světe, kdo pořídil kinorip žluté rodinky. Co dále následovalo již nemusím popisovat. Stačí aby si z jeho uploadu film stáhlo 5 lidí, jeho originál byl následně smazán a kinorip si žije dále svým vlastním životem. Počet zkopírování/stažení na lokálních sítích, z počítače na počítač přes dvd/cd/flashdisk, stažení z peer-to-peer sítí nikdo nedokáže spočítat. Mapovat hlavičky všech paketů by bylo natolik hardwarově a softwarově náročné, že ČPU či OSA tyto čísla radši „baj voko“ odhadují.

S činem Josefa Šubra striktně nesouhlasím, ale také nemůžu přehlédnout výši ušlého zisku díky kinoripu, která byla záhadným způsobem vypočtena. Dále nemohu překousnout fakt, že peníze skončí v rukou České protipirátské unii, která má k autorům filmu tak daleko, jako tučňák z jižní polokoule do rovníkové Afriky. A pokud se mýlím, veřejně se za tento výrok omluvím.

Proto jsem se rozhodl finančně podpořit pana Šubra z finanční tísně, která mu vznikla a odesláním příspěvku v žádném případě nesympatizuji s provinilcem ani jeho počínáním.


Dne 13. ledna se na serveru iDnes.cz objevil článek informující o Josefu Šubrovi, jakožto o pirátovi číslo jedna v našich končinách. Z morálního hlediska mi to nedalo a chtěl bych mu vyjádřit podporu!

Bohužel Josefa Šubra neznám osobně a tak bych mu chtěl alespoň vyjádřit finančně podporu v boji proti filmovému průmyslu. Zaslal jsem do redakce iDnes email s prosbou o pomoc:

Vážená redakce,

děkuji za článek informující o procesu s Josefem Šubrem alias pirátem z budějovického kina. Vzhledem k tomu, že iDnes považuji za velmi seriózní deník, chtěl by Vás tedy požádat o pomoc pro pana Šubra. Jsem ochoten mu zaslat jako pomoc finanční obnos aby tak mladý člověk neměl v budoucnu na krku exekuce a jiné právní vymoženosti moderní doby. Pokud by z Vaší strany byla ta shovívavost a dobrosrdečnost a pomohla tomuto mladíkovi, jistě by to byl záslužný čin, který by otevřel oči filmovému průmyslu a ukázal na serióznost české internetové veřejnosti.

Neznám mladíka osobně čili volím Vás, jako jakéhosi prostředníka.

S pozdravem Váš věrný čtenář, Jan Pňakovič

Doufám jen, že to srdce pomoci bude mít co nejvíce lidí a tak trochu to sáhne do svědomí těm, co si PRÁVĚ jeho verzi stáhli a spokojeně shlédli v pohodlí domova.


Doplněno 14. ledna 2008 v 10:53:

Nečekal jsem to ale z iDnesu se přeci jen ozvali, konkrétně Čeněk Třeček. Tímto mu děkuji a přidávám citaci emailu:

Přeji hezký den,

moc děkujeme, že jste se nám ozval. Kontakt na Josefa Šubra je XXX XXX XXX. Podle kolegyně z jihu Čech bývá doma až večer, po poledni by to mohla vzít jeho maminka.

Rádi bychom o vaší nabídce a pomoci napsali. Bylo by možné poté, co se spojíte s rodinou, opět se nám ozvat? Jste ochotný nám poslat svou fotku nebo nechat se vyfotit třeba při setkání s Josefem Šubrem?

Děkuji moc

Čeněk Třeček, iDNES.cz

Samozřejmě svého slova dostojím a s panem Šubrem se zkontaktuji a pokusím se domluvit, jak a čím je případně pomoci. Dle reakcí v diskusích pod články s tímto tématem se objevilo mnoho dobrosrdečných lidí, kteří by byli ochotni pomoci. Myslím, že budu mluvit i za ně, pokud se sbírka na pomoc podaří.


Doplněno 14. ledna 2008 v 16:33:

Moje reakce na čin Josefa Šubra nezůstala bez povšimnutí dalšího internetového portálu, Živě.cz , z čehož jsem mile překvapen. Je dobře, že se o problému počítačové kriminality nejen šeptá ale už i nahlas hovoří. Je potřeba poukázat na fakt, že pokuta v hodnotě 150 000Kč (pro někoho prý zanedbatelná) nepoputuje do rukou slavného otce žluté rodinky Matta Groeninga ale zůstane v ruce ČPU. Pokud někdy vůbec k finančnímu vyrovnání dojde, už se nikdo z nás nikdy nedozví, kolik jednotek či desítek procent do USA poputuje.

Diskutujme o tomto problému co nejhlasitěji, v poslední době se organizace typu ČPU či OSA dostali do našeho podvědomí díky číslům v milionech korun, o které přicházejí autoři děl ze zábavního průmyslu. Je potřeba chtít po těchto organizacích jasné důkazy o tom, jak a kde napočítali ztrátu ze zisku z toho či onoho filmu či hudebního cédéčka.


Doplněno 14. ledna 2008 v 18:44:

Server Lupa.cz také zveřejnil článek o chystané veřejné sbírce. I pod tímto článkem se našlo několik kladných reakcí, které se sbírkou souhlasí a podporují ji.


Doplněno 14. ledna 2008 v 19:15:

Právě jsem telefonicky hovořil s pane Šubrem. Hovor přijala nejprve jeho maminka, které jsem objasnil smysl svého hovoru, následně mne předala pana Josefa. Z jeho hlasu byla cítit mírná nedůvěra ale po osvětlení smyslu celé sbírky se hlas změnil na evidentní zájem. Předal jsem mu kontakty na svou osobu a zároveň odkaz na tyto stránky, kde si může ověřit věrohodnost celé akce. V poklidu jsme se rozloučili. Nyní již nezbývá než vyčkávat, jaký další krok pan Šubr zvolí.


Doplněno 15. ledna 2008 v 11:13:

Solidarita a reakce na chystanou sbírku mne neustále překvapují. V diskusích nejen pod tímto článkem lidé žádají číslo účtu, na který by mohli zaslat svou malou finanční injekci. Velmi rád bych jej také zveřejnil co nejdříve aby akce vygradovala v době, kdy je o ní největší mediální zájem a můžeme tedy ČPU a podobným organizacím dokázat, že se nenecháme vodit jako ovečky.

Nastává ovšem problém. Při telefonickém rozhovoru pan Šubr slíbil, že se mi ozve kvůli vyřešení věcí jako číslo účtu, způsob předání peněz atd. Čili v tento okamžik mohu jen říci, že čekáme na rozhodnutí pana Šubra. Bez jeho souhlasu sbírka nedostojí svého poslání.

Také se v diskusi objevil výňatek zákona, který náš čin odsuzuje a v podstatě by každému, kdo by přispěl, hrozil až jeden rok vězení.

Zákon č. 140/1961 Sb., § 165 Schvalování trestného činu říká:

(1) Kdo veřejně schvaluje trestný čin nebo kdo veřejně vychvaluje pro trestný čin jeho pachatele, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok. (2) Stejně bude potrestán, kdo v úmyslu projevit s trestným činem souhlas

1. pachatele nebo osobu jemu blízkou odmění nebo odškodní za trest, nebo

2. na takovou odměnu nebo odškodnění sbírá.

Plné znění trestního zákona naleznete na business.center.cz.

Jenomže každá mince má dvě strany a i v tomto případě se dá trest pana Šubra vyložit tak, jak každý potřebuje.

Pan Šubr dostal od soudu trest: 9 měsíců podmínky. To je trest soudní. Dále se v mimosoudním jednání dohodl s žalující stranou na finančním odškodnění v hodnotě 150 000Kč. Logicky mi z toho tedy vyplývá, že to, co se děje mimo soud již můžeme legálně podporovat a tudíž by i výběr peněz na kauzu pana Josefa byl zcela v souladu se zákony ČR.

Pokud se mýlím nebo mne můj smysl pro výklad zákonu klame, prosím povolanější osoby aby situaci ohledně zákony zkusili objasnit v diskusi pod článkem.


Doplněno 15. ledna 2008 v 16:06:

Další z internetových portálů zveřejnil bleskovou zprávičku o chystané sbírce. Jedná se o sesterský portál českého Živě.cz – Živé.sk. Jedná se o jednu z nejobjektivněji napsaných bleskovek o současném problému. Všem, kdo chtějí nebo chtěli do současné chvíle pomoci děkuji.

Objevily se také spekulace o věrohodnosti účtu, na který by mohly být finance přispěvovatelů zasílány. V této souvislosti jsem byl nařčen, že celou sbírku rozbíhám jen kvůli vlastnímu obohacení se. Vzhledem k tomu, že se o případ zajímá nejeden zpravodajský portál, je nad celou akcí „veřejný“ dohled.

Prohlašuji, že vybrané finance budou předány přímo panu Josefu Šubrovi a nedělám si žádný nárok na jakoukoliv odměnu.


Doplněno 15. ledna 2008 v 18:30:

V akci, jejíž cílem bylo pomoci a „vzbouřit“ se proti chování ČPU nastal zásadní zvrat. Pan Josef Šubr mne kontaktoval e-mailem a sdělil mi pro nás trochu smutnou zprávu:

Na doporučení mého právníka sbírku nemohu přijmout, jelikož by to bylo nezákonné.

I přesto Vám děkuji za zájem.

Nechci nyní zavrhovat nebo odsuzovat rozhodnutí, které pan Šubr na doporučení právníka udělal ale chtěl bych požádat nyní o pomoc skupinku či jednotlivce, kteří mají zkušenosti a znalosti trestního práva a pomohli by nám všem s bojkotem a rozpoutání veřejné diskuse na téma: „Kde končí autorské poplatky z paměťových médií a jak je nakládáno s pokutami z protipirátských akcí“. Pevně věřím, že nebudeme s sebou nechat dále vláčet a postavíme se těmto neprůhledným organizacím čelem.

Pokud se pan Šubr rozhodne, respektive jeho právník, že naší společnou finanční pomoc přijme, rozhodně přispěji na tuto smysluplnou věc.


Doplněno 15. ledna 2008 v 22:05:

Reakce na celý případ, jeho pokračování a také na připravovanou sbírku mne neustále překvapují a usvědčují v tom, že je spousty lidí, kteří nesouhlasí s postupy organizací jako ČPU a další. Díky případu pana Šubra jsem se rozhodl „protipirátské“ organizace vyburcovat k ztransparentnění jejich počítání a nakládání s veřejnými financemi. Další kroky a rozbíhající se kauzu můžete sledovat v novějším článku. Pokud vaše podpora bude tak silná jako doposud, jistě to nezůstane jen na těchto stránkách a dozví se tak o celé akci co nejvíce lidí.

PS: Případ budu i nadále sledovat a průběžně o jeho dění informovat.

Bookmarky.cz del.ici.ous Digg! Facebook Furl jagg.cz Google Linkuj si! Topclanky.cz vybrali.sme.sk yahoo!

««« Předchozí text: Wacom Volito2 - pište a kreslete jako na papírNásledující text: Chování organizace ČPU a těch dalších versus názory lidu »»»

Komentáře k textu

- Formulář pro nový komentář

[1]webMichal Acler Puvod penez
14. 1. 2008 Po 14.57

Kde vezme student vysoké školy 150 000, které jen tak ze solidárnosti „věnuje“ někomu jinému? Děkuji za odpověď.

[2]webPatrick Zandl Jsem pro
14. 1. 2008 Po 15.00

Taky přispěju, když seženete číslo účtu nebo vznikne nějaký sběrný účet. Ale 150K z vlastního asi nedám… 8-O

[3]n/a Také jsem pro
14. 1. 2008 Po 15.13

Určitě mu pošlu tak stovku, když ten účet otevřete.

[4]webTonda No nevím...
14. 1. 2008 Po 15.54

Je to stejné jako policajti na silnicích – nebezpečné piráty silnic nechytají, pokutují nepřipoutané řidiče 120tek. Josefa jsem viděl v TV, ten vůbec nevypadal na člověka co by dával filmy na net často. Vypadalo to, že si ani neuvědomuje co dělal. Bohužel, i jak řekli přímo policajti, udělal chybu že se ke všemu přiznal, jinak by ho asi neodsoudili. Jinak 150tis je dobrá darda. Jinak film stál za hovno i v kině, ale Josefovi kdyžak přispěju když bude nějaká sbírka + ještě radši bych přispěl na právníka, který by zažaloval distributorské společnosti s tím, že Josef jim vlastně zvýšil sledovanost, protože na jeho grab se nedalo koukat a pak lidi chodili do kina. Je to naprosto stejně prokazatelné jako opačné nařčení, že kvůli jeho grabu do kina lidi nešli.

[5]webPnaky
14. 1. 2008 Po 16.31

[1] Michal Acler: Samozrejme, ze celou castku nezaplatim ja ale proto chci dotahnout do konce prave onu sbirku, co pomuze mladikovi.

Dekuji zatim za projevenou duveru v tomto pocinani. Prece se v tom vsichni nenechame.

[6]any2 účet!!!!!!!!
14. 1. 2008 Po 16.35

kua..........sežeňte úúúúúúúčet!!!!!! a zveřejněte ho!!!!!!!!!!

[7]webcarnero
14. 1. 2008 Po 16.40

Považuji takové „kradení“ filmů za nelegální. Ale způsob, jakým byl ten týpek potrestaný, jak byla odhadnuta škoda jakou způsobil a celkové chování dané organizace se mi líbí ještě méně. Pokud vznikne sběrný účet, přidám stovku nebo dvě také.

[8]unreal přispěju
14. 1. 2008 Po 16.45

SEŽENTE UČET PROSÍM!!!!!!!!!!!!! 8-)

[9]webBenny
14. 1. 2008 Po 16.52

[5] Pnaky: Pokud bude nějaká sbírka, tak mile rád také přispěji

[10]webMajkl
14. 1. 2008 Po 17.12

Rozhodně přispěju!!! ;-)

[11]tom
14. 1. 2008 Po 17.26

jj, udelejte nejakej paypal ucet. tam se daji poslat dukaty i z kreditky

[12]WIFT
14. 1. 2008 Po 17.29

Mám z toho smíšený pocit. Na jednu stranu bych samozřejmě rád pomohl, protože to, co ten mladík provedl, pomohlo osobně i mě – viděl jsem a zjistil, že jde o sračku (myslím Simpsonovi) a stažené AVIčko hned poté smazal. Na druhou stranu je mi dost jakože nanic z toho, že vlastně vybrané peníze půjdou těm lemplům, co pro celý film nepřeložili stéblo křížem, jen se na tom budou živit. Navíc by z toho mohl být nemilý precedent, kdy se vlastně porušování autorských práv (pozor, neplést s krádeží) dá zamáznout veřejnou sbírkou a stéblo křížem nepřeloživší lemplové by mohli najít další zajímavý zdroj příjmů. A pak by tu mohl někdo prosadit ten nápad, že budeme všichni platit z internetového připojení nějaký paušál měsíčně jako „výpalné“ těmto lemplům, protože jsme vlastně podporu pro tuto myšlenku vyjádřili přispěním do sbírky.

Nakonec bych rád ještě připomněl fakt, že sympatizování s činem tohoto mladíka by si někdo mohl také vyložit jako trestný čin něco ve smyslu propagace trestného činu. Tady už by muselo nastoupit právo silnějšího alias „bude nás víc, nebudeme se bát vlka nic“, čili jakýsi plyšáček, který by zkrátka dal najevo, že „lid to žádá“ a že dané zákony jsou špatné.

Aktuálně tedy nejsem rozhodnut, zda bych do sbírky přispěl, klaním se spíše k názoru, že ano, ale je to relativně těžké rozhodování. Je to podobný pocit, jako v tom vtipu, kde se vám tchýně řítí ve vašem novém bouráku se srázu (což já nemůžu říct, protože lepší tchýni jsem si přát nemohl ;-).

[13]Raikö
14. 1. 2008 Po 17.32

Vidim to tak, ze pokud se sbirka podari, nakonec nas co prispejem jeste zazaluji jako spoluviniky :-D To je logika ceske vlady.

[14]Robie Omyl. To je logika ceskych "nezavislych" soudu!
14. 1. 2008 Po 17.52
[15]spajk23
14. 1. 2008 Po 18.01

taky něco přihodim,jinak dobrej nápad ;-)

[16]kabud Podobny pripad
14. 1. 2008 Po 18.05

Ahoj, jsem na tom podobne. Bude to skoro rok, kdy policie zazvonila u me na byte rano v 5 hodin. Kvuli sdileni cca 20GB mp3 a par filmu. Takze jsem na tom podobne. Od zabaveni PC se mi dosud vsak nikdo neozval, takze se strachem cekam, jak to skonci v mem pripade. Predesilam, ze jsem nikdy software neprodaval a nejspis jsem jen byl jednoduchou obeti kvuli verejne IP. Jsem cerstvym absolventem CVUT, takze tak trochu podobna situace. I kdyz Simpsny jsem si uz nestahoval ;-) kolegovi klidne rad prispeju. Myslim, ze by bylo dobre, kdyby se toho nekdo chopil a udelal k tomuhle nejakej web, kde by se tahle problematika dala probirat. Pokud tohle cte jeste nekdo s podobnymi zkusenostmi, rad bych se s nim dostal do kontaktu. Zatim ahoj

[17]webcarnero
14. 1. 2008 Po 18.18

[11] WIFT: Stéblo křížem nepřeložil. Na druhou stranu, chtěl na tom skutečně vydělat? Nebo chtěl jen lidem dát „náhled“ (nekvalitní kopii) a nebo si to chtěl zkusit, jaké to je? Je to trestuhodné, to rozhodně. Ale takový trest? IMHO ten týpek doplatil hlavně na to, že je jeden z hodně mála – on někdo po dlouhé době chytil „piráta“ a teď nad tím onanuje. A náležitě mu to osolí. Mám takový pocit. Zvláště srovnám-li to s tresty za jiné trestné činy jako jsou ublížení na zdraví, týrání dětí či vraždy. To je vyloženě výsměch.

[18]Tommy taky prispeji
14. 1. 2008 Po 18.18

Ahoj, pokud se otevre ucet na sbirku pro nejvetsiho ceskeho pirata, tak taktez rad poslu nejakou tu korunu.

[19]webfrogggias
14. 1. 2008 Po 18.24

Založit účet a udělat tomuto činu nějakou propagaci, aby se „chytlo za svědomí“ víc lidí… Viděl jsem film? Díky tomu, že jsem ten film viděl má někdo důležitou část svého života žít v dluzích? Co takhle mu trochu pomoct?

[20]Petr Re: Podobny pripad
14. 1. 2008 Po 18.59

To chce dobře šifrovaný disk. :)

[21]webNethazard Pomoc v nouzi
14. 1. 2008 Po 19.06

Také si myslím že v tak důležité části kdy člověk se rozvíjí a začíná svou novou etapu v životě který bude jistě pln překážek a skrytých nástrah ale na druhou stranu se najdou právě i takové chvíle jako právě tato – pokus o vytvoření sbírky pro p.Šubra, které budou znamenat do budoucna jeho osobní vývoj a proto také přispěju „nějakou“ korunou na veřejné konto. J.Šubr tuto pomoc jistě rád přijme a hlavně on ji potřebuje. Ano za chyby se platí ale není na škodu pokuď je to možné – pomoci. Přeji mu aby v budoucnu ho potkalo hodně pozitivních chvil a těch negativních aby bylo co nejméně.

[22]Milan
14. 1. 2008 Po 19.11

Taky bych rád přispěl, jen aby se to skutečně dostalo na správný účet ;-)

[23]webfrogggias
14. 1. 2008 Po 19.20

[21] Milan: Nejlepší by bylo, kdyby se vybírání peněz ujmul někdo větší jako velký portál, nebo nějaká důvěryhodná osobnost českého internetu, popř. kontaktovat samotného J.Šubra. Udělat informační web by také nebylo od ruky, nebál bych se toho ujmout s nečí pomocí. Pokud by s tím pňaky souhlasil, dal by se propagovat pomocí jeho webu (popř. ho umístit na jeho stránky). Co si o tom myslíte?

[24]webPnaky
14. 1. 2008 Po 19.27

[22] frogggias: Dekuji za podporu, s panem Subrem jsem prave telefonicky hovoril. Vice nalezes v updatu clanku. Ad domena: nebyl by takovy problem zakoupit TLD nebo udelat na mem subdomenu.

[25]urov účet
14. 1. 2008 Po 19.43

Až bude účet , dejte vědět, rád přispěju.

[26]nen beru
14. 1. 2008 Po 19.45

jsem sice plonk :-D ale prispeji,ucet sem… 8-)

[27]thecnology
14. 1. 2008 Po 19.46

také se přidám ke sbírce..A byl bych rád,kdyby vše bylo totálně otevřené a průhledné.tak aby peníze opravdu přišli tomu komu přijít mají.

[28]webMartyMcFly Podpora
14. 1. 2008 Po 19.47

Dobrý den, pan Šubrt má u mě plnou podporu v rámci této sbírky. Také dle mě jednání ČPÚ se „zahojit“ na studentovi je dle mě špatný postoj. Stejna tak vyjádření či spočítání „ušlého zisku“.

Označova pana Šubrta za piráta č.1 je naprostý nesmysl či zvrhlost. Všichni víme, že v České Republice je více lidi co poskytují stovky gigabyte nelegálních dat a ještě se tímto počínáním chlubí na různých fórech. Těchto poskytovatelů nelegálních dat si ovšem nikdo nevšimne.

Pokud bude sbírka velmi rád přispěji jakož jako student věřím, že není dobré startovat s „dluhem“ do života kvůli klukovině.

[29]webfrogggias Dejme dobré myšlence cestu
14. 1. 2008 Po 19.59

Inu dobrá, je vidět že je nás víc, kteří chtějí panu Šubrovi pomoci. Uvidíme jaký bude jeho postoj k celé věci. Pokud to vyjde udělal bych pro „naši věc“ web. Předpokládám, že se mnou souhlasíte a pomůžete mi s jeho tvorbou jakýmkoliv způsobem. Pokud máte kdokoliv nějaké návrhy nebo připomínky pište je na mail nebo sem do komentářů. Pokud s tím samozřejmě Pňaky, jakožto iniciátor tohoto všeho bude souhlasit.

[30]hobr Zákon
14. 1. 2008 Po 20.36

Zákon č. 140/1961 Sb., § 165 Schvalování trestného činu říká:

(1) Kdo veřejně schvaluje trestný čin nebo kdo veřejně vychvaluje pro trestný čin jeho pachatele, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok. (2) Stejně bude potrestán, kdo v úmyslu projevit s trestným činem souhlas

  1. pachatele nebo osobu jemu blízkou odmění nebo odškodní za trest, nebo
  2. na takovou odměnu nebo odškodnění sbírá.

Myslím, že že odstavec 2b je případ této sbírky, jelikož se dle mého názoru jedná o odškodnění pachatele trestného činu.

http://business.center.cz/…cast2h3.aspx

[31]webPnaky
14. 1. 2008 Po 20.40

[29] hobr: Domnivam se, ze v pripade vybrane castky uz bude to nejmensi ji predat takovym zpusobem, aby to bylo pravne nepostizitelne. Napriklad bezurocna pujcka na 1000 let by byla myslim idealni. 8-)

[32]LeG0
14. 1. 2008 Po 20.41

to hobr: pokud Josef vystavi svuj ucet tak by to melo byt v pohode ne?

[33]hobr
14. 1. 2008 Po 20.56

V tom případě vám doporučím založit druhou sbírku na právníka ;)

[34]GRG všichni sme kriminálníci!
14. 1. 2008 Po 21.00

HOBR – dobrýýý! Pokud to je pravda (mě se to snad jen zdá), tak to je bomba. Člověk se dopustí trestného činu aniž by tušil. Já myslel, že tenhle pragraf skončil po dvaačtyrycátým, kdy se za schvalování atentátu popravovalo i celou rodinou. To snad za RapidShare nehrozí. Taky tam občas něco pověsím… :-) Pokud bude sbírka, tak ten kluk má u mne pětikilo – nejsem milionář a mám vysoko do žlabu. A klidně bych dal i tác, kdyby někdo zrušil ty vyděračský firmy (OSA a spol.) [32] hobr: [32] hobr:

[35]Pomerancovy-ananas
14. 1. 2008 Po 21.20

Jasne ze nekdo neda 150k najednou, ale ja sam urcite prispeju – pokud budou penize z onoho uctu smerovat k nemu ;-)

[36]webfrogggias
14. 1. 2008 Po 21.22

[29] hobr: Jak bylo uvedeno v příspěvku, autor a ani si myslím nikdo z komentujících s tímto trestným činem nesouhlasí. To o co se tady snažíme je finanční podpora tohoto mladíka, který se ocitl v tíživé životní/finanční situaci. Pokud tento můj výrok není pravdivý, prosím o moderování.

[37]alessio
14. 1. 2008 Po 21.26

Rad ve sbirce prispeji, jen doufam, ze cela akce bude maximalne transparentni. Pravni zajisteni veci bude pomerne snadne, stacit by mel pruvodni dopis, kde se moralne odsoudi jeho cin.

[38]webPnaky
14. 1. 2008 Po 21.51

[35] frogggias: Prave z tohoto duvodu jsem to v uvodu clanku jasne zvyraznil, aby nedoslo k prekrouceni smyslu sbirky. V tom duchu, jak je napsano vyse se bude ubirat cela sbirka.

Takhle by to prohlaseni mohlo +- vypadat: Zaslanim penez ODSUZUJI trestny cin Jana Subra ale take ODSUZUJI jednani CPU a ji podobnych organizaci – proto zasilam prispevek pro zlepseni zivotni urovne pana Jana Subra.

Berte to jako priklad. Pravne se to bdue muset doladit ale nevidim v nasi sbirce problem.

[39]hobr
14. 1. 2008 Po 21.55

Teď jsem si všiml, že ten hoch nebyl pravomocně odsouzen a došlo (dojde) k mimosoudnímu vyrovnání. V tom případě je asi sbírka ok, když k této trestné činnosti není pravomocný rozsudek… Ale asi by to chtělo s nějakým právníkem probrat…

[40]Hzz
14. 1. 2008 Po 21.55

taky neco prihodim, kdyz to bude transparentni zalezitost! klukovi je 19 tak at to nema v prdeli hned od zacatku..

[41]psy.co :)
14. 1. 2008 Po 22.05

Je to pirat. A o piratech se dnes toci filmy. Tak proc mu neprispet? 8-)

[42]Linde
14. 1. 2008 Po 22.07

Hobr – nesir paniku, jde o mimosoudni vyrovnani. To nema s trestem/odskodnenim za trestny cin nic spolecneho. Ten paragraf co jsi sem dal je v tomto pripade uplne mimo.

[43]webDj Květináč Vždycky se někdo najde
14. 1. 2008 Po 22.21

Vždycky se najde nějakej jarmil, kterej začne vyhrožovat zákonem, ale přitom krade sousedovi jablka ze zahrady a nebo v sámošce lízátka. Nevyberete si… Vím jaký je být ve srač… a proto přispěju.. Tak, dost dohadování a teď nějakej vtip ;-)

Pirátům zdar, bez nich by nebyly dějiny 8-)

[44]Jura.z.Brna
14. 1. 2008 Po 22.26

Ten film je takový škvár, že dát za něj 150 v kině, budu se tlouct do hlavy. Tohoto mě pan Š ušetřil, tudíž je fér, abych teď udělal já něco pro něj. Přispěju rád.

[45]webMarek
14. 1. 2008 Po 22.43

zalozte PayPal ucet, dám to na svuj server aby tam mohli uzivatele jednoduše prispet

M

[46]webPnaky
14. 1. 2008 Po 22.48

[45] Marek: Dekuji za nabidku, ovsem nyni se musi vyjadrit postizeny pan Subr, jestli o ni vubec stoji. Bez jeho svoleni dale pokracovat nemuzu a ani nechci. Zbytecne bych se dostal do problemu. Nuze, musime jen cekat.

[47]Nick Hura akce
14. 1. 2008 Po 23.29

Pevne doufam, ze vsichni zde podepsani skutecne poslou slibene penizky, ze to nebyly jen vykriky ze tmy a zitra (pozitri…) uz na nejake posilani penez nezapomenou.

Kazdopadne se mi nelibi, ze z penez bude zit CPU. Proc? Za co? Aby pan reditel mohl vyrazit s rodinou na dovolenou k mori? Do budoucna se hrozim zakona, kdy bude nutne k internetu platit jeste dalsi pausal pro CPU, jako je to pri nakupu datovych medii poplatek pro OSA :-x

[48]Což tagle ňákou tu demonstraci? :D
14. 1. 2008 Po 23.59

Ale každopádně rád ňákou tou stovkou přispěju

[49]Což tagle ňákou tu demonstraci? :D
14. 1. 2008 Po 23.59

Ale určitě bych rád taky ňákym tim kilčem přispěl ;)

[50]webjirka.zbrna
15. 1. 2008 Út 00.17

Taky přispěju,páč jednak jsem si film stáhl,(i podívat jsem se na něj dovolil) a přesto jsem šel jěště do kina.Takže zloději z OSA a CPU a ODS a jiní…chcípněte…ani pes po vás neštěkne.mohlo by to být bráno jako veřejné šíření nahrávky,páč kdo ví,jestli nákej jinej pes už podobně neštěkal a někdo to třeba mohl vydat na CD a tak nebohý psík by vlastně porušil něčí autorská práva k tomu štěku :-D

[51]Linde
15. 1. 2008 Út 00.23

proc jsi do toho zamotal ODS? :-)

[52]webjirka.zbrna
15. 1. 2008 Út 00.33

[50] Linde: no,ODS= Občane Dej Sem :-) takže podobnost s OSA se sama nabízí 8-)

[53]webGrovik Souhlas a podpora!
15. 1. 2008 Út 03.09

Rozhodne jsem pro, rad prispeju! Rad pomuzu s WEBEm. Popripade nejakou poradou nebo vyjatrenim. Pac jsem se tak touhle oblasti zabyval PROFI. Kdby byl zajem tak mailem.

[54]webGrovik
15. 1. 2008 Út 03.11

[47] Nick: Souhlasim, mozna by to chtelo celkove vetsi indoktrinaci v CR. OSA je sajrajt a na sajrajt je nejlepsi vzit koste! ;-)

[55]Václav podpora
15. 1. 2008 Út 08.20

Také rád pošlu stokorunu. Jako protestní gesto proti všem těm poplatkům, co si osa a spol účtují z našeho majetku, který si pořizujeme pro jiné účely nemající s autorským svazem nic společného (50kč za HDD, 1kč za každé DVD atd. – a kam ty peníze vlastně tečou). Nesouhlasím s tím, co pan Šubr udělal, ale nechtěl se obohatit, není to žádný pirát – byla to spíše klukovina. Také odmítám nesmyslné kalkulace o ušlých ziscích. Všechno mi to zavání středověkem. Je to jako sekání ruky za ukradený chleba.

[56]webScarysek jsem také pro...
15. 1. 2008 Út 09.31

chybí mi tu jen číslo účtu…

[57]WIFT
15. 1. 2008 Út 09.32

[30] hobr: No, nejsem si tak jist. My totiž můžeme říci, že s trestným činem nesympatizujeme, ale ještě více se nám příčí trest za tento čin.

Ještě mě napadlo – co takhle si založit občanské sdružení „Ochranný svaz přehnaně trestaných za porušování autorských práv k dílům hudebním a filmovým“? Členové sdružení by do něj pravidelně přispívali nějakou tou stokorunou a vybrané finance by se používaly právě na tyto účely :)

No nic, tak zase zpátky na stromy :).

[58]Kecut
15. 1. 2008 Út 10.17

Nejsem pirát, ale fandím mu. Peníze pošlu ihned, jak uvidím jeho účet. OSA a BSA jsou jen osy zla. Opravdu ničím mi jejich činnosti není sympatická. A ty částky, kteří si páni specialisté vymysleli? Ne, promiňte, ale pánové evidentně rádi masturbují nad zkaženým mládím jednoho sympaťáka.

[59]n/a
15. 1. 2008 Út 10.23

[51] jirka.zbrna: Ne, ODS znamená Občas děláme sviňárny.

[60]stanicarek
15. 1. 2008 Út 10.50

Už stačí jen to číslo účtu....... :-D nenecháme to jen ne něm, ne?

[61]Dawe
15. 1. 2008 Út 12.54

Přeju, aby se našel právník, kterej by se chtěl touhle kauzou zviditelnit a trochu si na ně došlápl! Neznám celou kauzu, ale jak mohl někdo dojít k tomu, že všechny ilegální kopie pocházejí od člověka zde zmiňovaného? Jestliže by to poskytl dvěma lidem, tak by to byl přestupek. Že to oni poskytli dál je už další věc a původní člověk by za to neměl být trestán. Jinak je to vlastně trestat někoho za něco, co udělal někdo jinej. Doufám (nebo se spíš modlím), aby takovéto skopové hlavy dále do politiky nezasahovaly.

[62]kabud vytvoreni webu
15. 1. 2008 Út 13.34

[29] frogggias: Ahoj, jak jsem psal ve svem prispevku vyse, vytvoreni webu zabyvajici se timto problemem by byla urcite dobra vec. Jak jsem take zminil, jsem s kolegou subrem na stejne piratske lodi, jen zatim cekam az mi spocitaji skodu za mych cca 20GB sdilenych MP3. Uvital bych proto jakekoliv informace ci zprostredkovani rad od nekoho, kdo si tim jiz prosel. Diky razantnimu zasahu proti uzivatelum DC nas musi byt stovky, takze kdyz zacneme tahnout za jeden provaz, rozhodne mame sanci udelat vic, nez kazdy sam.

Kabud

[63]Panzer.Dragon
15. 1. 2008 Út 15.19

cislo uctu chci zlepsit zivotni uroven tomu mladikovi :-)

[64]Striker
15. 1. 2008 Út 16.42

jak bylo vyse zmineno kdyby poradne radeji chytali lidi co jezdi 150 v obci a nebo si uplne nejdrive zametli na vlastnim pisecku a smazli veskere filmy a MP3 a taky zahodili vsechny palene CD a DVD tak by udelali nejlip…150 tacunastesti neni moc (puvodne sem slysel o castce kolem 4 – 5 milionu…ale pro studenta je 150 bohuze vic nez dost)myslim ze timhle vyresili jeden pripad a zastrasili par lidi ale dle meho se tady bohuzel (nebo bohudik)bude dale kopirovat stahovat a sdilet jak o zivot…dokud se nestanovi rozumne ceny ...... pisnete mi ucet at mu taky neco poslu…jeho cam rip byl naprosto priserny a kazdy normalni clovek by to po 10 minutach vypnul a sel do kina…

[65]p0
15. 1. 2008 Út 17.18

SK ucet nebude? aby nestal prevod do CR viac ako prevadzana suma :)

[66]webPnaky
15. 1. 2008 Út 17.27

[65] p0: Obavam se, ze to zustane na lokalni urovni, cili jen cesky ucet… Pokud ucet pana Subra bude zverejnen, pripadne zalozen novy, lze zkusit zalozit PayPal konto na ktere budou ty finance zasilany i ze zahranici. Ale to je jen teoreticka uvaha, jelikoz se pan Josef jest nevyjadril.

[67]JohnDoe Tip na účet
15. 1. 2008 Út 17.35

Cituji E-banku: „Transparentní účty jsou určeny pro neziskové organizace, kterým, věrny svému názvu, pomáhají posilovat důvěryhodnost hospodaření tím, že umožňují komukoli a kdykoli nahlédnout do všech jejich finančních transakcí.“ Třeba by to zvýšilo důvěryhodnost celé akce ;-)

[68]webPnaky
15. 1. 2008 Út 17.45

[67] JohnDoe: Ano, ale tezko pujdu do e-banky s pozadavkem, ze chci nechat zalozit ucet pro pana Subra tak se mi asi vysmeji. Ikdyz se mozna mylim. Kazdopadne je to AZ druhy krok. O duverihodnost si myslim, se postara server iDnes.cz, ktery by o cele akci informoval a to dost podrobne.

[69]Derek iDnes ?
15. 1. 2008 Út 17.59

[68] Pnaky: Mluvim za sebe, ale ja bych iDnes jako takovou zaruku „duveryhodnosti“ nebral. Nekterymi lidmi je bran dosti bulvarne (podobne jako novinky.cz) a osobne se bojim, aby v tomto duchu pak nelicili i samotnou kauzu – informace od vas a pana Subra z prvni ruky, exkluzivita takove reportaze a zaroven snaha o maximalni vyteznost velmi kontroverzniho tematu – to by mohlo vecna fakta dost tvrde zkreslit a „znasilnit“ vasi (nasi :) – rad se pripojim taky, nejenom pripadnym prispenim) snahu poukazat na amoralnost spolku jako je CPU, OSA a autorskeho zakona podobne.

Treba uz samotna bleskovka na Zive.cz byla velmi kriticka a to mluvim jeste asi dost slusne (tamni diskusi jsem z obavy o sve dusevni zdravi radeji ani necetl – nicmene jeji obsah po letmem proletnuti a i samotny text clanku plne odpovidal bulvarnosti daneho media).

Na druhou stranu me ted absolutne nenapada dostatecne objektivni a pritom respektovane medium, kteremu by jste mohli svoji myslenku sverit. Trochu se nabizi CT, ktera do urcite miry je asi nejobejktivnejsi medium vetsiho rozsahu (muj subjektivni nazor, podotykam), nicmene z povahy jejiho obsahu, vedeni a vsech moznych lobby bude muset proti vasi snaze a samotne osobe pane Subra vystupovat velmi velmi nesmiritelne. Takze to chce medium s minimalni zavislosti ci provazanosti na „zalovane“ spolky, firmy a instituce a zaroven neprilis bulvarni, aby „jeho slova“ mela vahu …

[70]webPnaky
15. 1. 2008 Út 18.16

[69] Derek: Dekuji za nazor, uznavam, ze clanek na Zive.cz byl vicemene kriticky a v poslednim odstavci se zobiral tematem, ktery nespada do naseho pripadu (viz. kybersikana).

Co se tyce duverohodnosti iDnes.cz: to bude asi na dalsi tema blogu ale rozhodne dle meho nazoru, patri mezi tistene media patri ty nejobjektivejsi. Jdou svym zpusobem ruku v ruce s publicistikou na CT, coz ma za nasledky velmi zajimave reportaze a poznatky z temat o kterych se moc nemluvi.

Kazdopadne musim souhlasit, ze pokud se z teto akce ma stati „vzpoura“ vuci BSA, CPU ci OSA, melo by se toho ujmout medium, at televize/inernetovy portal/noviny, ktere nema posramocenou minulost s bulvarnimi kauzami atd.

Sam za sebe muzu rici, ze informace, ktere zde zverejnuji, jsou z prvni ruky a nejsou nikym ani nicim modifikovany a upravovany tak, aby sly na ruku nejake osobe ci orgnizaci. Tento postup duveryhodnosti budu drzet i nadale a pokud se mne bude kdokoliv snazit ovlivnit, tvrde proti nemu vystoupim a jeho pocinani zverejnim zde, na blogu.

[71]Hellmarch Kontakt
15. 1. 2008 Út 19.14

Pnaky, zkus napsat do Tydne, Respektu nebo Reflexu (nejlepe do vsech trech :)), tam by se to mohlo ujmout a kdyby ne, tak si myslim, ze by to ani nejak bulvarne nerozmazavali (tyto deniky se snazej prezentovat ne-bulvarne). Nevim, jestli maji nejake spojeni na CPU jak pise Derek, ale myslim, ze nemaji ..

[72]Dawe
15. 1. 2008 Út 19.41

Nahodou takovy bulvar není v takovéhle kauze k zahození, vyštourá věci, které se vždy můžou hodit :-)

[73]webfrogggias
15. 1. 2008 Út 19.47

Tak si jenom říkám, co všechno bylo součástí toho mimosoudního vyrovnání , pokud by opravdu jeho počínání v případě přijmutí částky bylo protiprávní.

[74]hyddy je to debil
15. 1. 2008 Út 20.15

člověk přivede koně k vodě, napít se musí sám.

[75]n/a
15. 1. 2008 Út 20.16

[72] frogggias: V médiích zaznělo, že bude aktivně obhajovat ty lumpy, pomáhat jim působit jako odstrašující příklad.

[76]b+b
15. 1. 2008 Út 20.59

A co tu sbírku udělat na jméno jeho matky?Sstejně to půjde z peněz jeho rodičů.

[77]Asta-killer Prispejem 50 USD
15. 1. 2008 Út 21.00

Nebol by od veci Paypal, ci Moneybookers.

[78]phiz J. Šubr
15. 1. 2008 Út 21.16

Nejsem si jist, zda-li mladý pan opravdu mluvil s právníkem, a i když, přikláněl bych se spíše k textu o dvou stranách mincí, který byl zmiňován výše – tedy že to protiprávní nebude. Byl bych rád, když by pan Šubr změnil názor, rád bych mu poslal příspěvek. Výborné info zde na webu, budu hltat, co se děje nadále …

[79]Panzer.Dragon
15. 1. 2008 Út 21.37

na jmeno jeho matky si myslim ze je zajimavej napad..

[80]webPnaky
15. 1. 2008 Út 21.42

[79] Panzer.Dragon: Ano, tenhle zpusob predani sbirky mne taky napadl ale pokud si to pan Subr vyslovne nepreje, nemuzu/nemuzeme s tim nic delat. A myslim si, ze ho takhle skutecnost taky napadla a pokud by to asi bylo preci jen mozne, jiste by nas timto smerem odkazal…

[81]Linde
15. 1. 2008 Út 22.56

setrete si prispevky, myslim ze CPU prave masakruje nejakyho Subrovo kolegu, kterymu hrozi 5 milionu pokuty (resp. das nam 150tisic a vsem budes rikat jak jsme hodni a spravni). Treba bude mit jineho pravnika :-)

[82]alessio
15. 1. 2008 Út 23.23

Mel by si poradne promluvit s pravnikem, protoze vzdy se to da nastavit tak, aby to nebylo protipravni – sbirka na pomoc v nouzi jeho rodicum, nebo rovnou na nej s odsuzujicim dopisem. Zajimave by bylo, kdyby soucasti teto sbirky byla i zaplacena nejaka prednaska o legalnim chovani na internetu. Pamatuji si, jak u nas na koleji pred par lety nekdo o pulnoci v rozhlase z hecu vyhlasil, ze prijela OSA na kontrolu kompu. To byly jeste casy, kdy PC mel clovek jen jeden, a to vetsinou doma, laptopy byly drahe. Vzdy byl tak jeden komp na pokoji a kazdy k nemu mel na ksande disk. Takovy rumraj, kdy lidi hazeli HDD pod stropni oblozeni a na ukryvali je ve stoupackach na WC, jsem uz nikdy pomot nezazil… Ten kluk dostal druhy den pekne do huby, myslim, ze se nakonec musel z bloku vystehovat. Doufam, ze se cela akce podari dovest do nejakeho zajimaveho konce, ze to neutichne a ze si mladik neznici zivot touhle pokutou. Pokud budeme solidarni k sobe navzajem, tak si dokazeme lehce pomoci.

[83]Josef at plati
16. 1. 2008 St 00.33

at si studia a distributori uctujou jakykoli provize tak proste kradez je kradez a stejne jako krazdej software je nelegalni i kradez a sireni filmu. myslim ze by ho meli potrestat vetsi pokutou a podminit to vlastnim vydelkem, zadny dary… on by si to priste rozmyslel. pokud mu to takhle zaplati ostatni tak jaky to ma asi vychovny efekt? leda to ze se to vzdycky nejak vyresi a nic se nedeje. a to podle me neni v poradku… kazdy by si mel svoje ciny zodpovidat sam, stejne tak jak sam ten film ukradl.

[84]webJura.z.Brna
16. 1. 2008 St 00.45

[83] Josef: Na jednu stranu to je pravda. Na druhou si zchladili žáhu na někom, kdo z toho nic neměl, padělatelům na kšeft se toho naopak zatím moc nedělo, na třetí (jak tu někde zaznělo) on to rozšířil mezi 5 lidí, takže škoda je max. 2500Kč, na čtvrtou – zloděj křičí „chyťte zloděje!“. Tyhle společnosti buď budou vybírat paušálně (autorské poplatky) NEBO budou trestat kopírovače. Pokud se to děje zároveň, je někde něco špatně. A ono by bylo, i kdyby se jen vybíraly ty paušály. Především proto ta solidarita!

[85]811
16. 1. 2008 St 08.48

zalozit os s cilem podporovat „nadane“ studenty apod., udelat sbirku, venovat penize?

[86]maysider proste sem dejte ucet, o zadnou sbirku ve smyslu zakona nepujde
16. 1. 2008 St 08.54

ja mu nedam penize kvuli trestnemu cinu, (trestný čin odsuzuji :) prachy mu pujcim, bo me o to neprimo pozadal…na me pak bude zalezet, kdy mi to splati. A ja mu verim, tak po nem nebudu chtit smlouvu :) a jeho pravnik at de do prd…, je videt, ze mu nechce pomoct, to by tohle uz davno vymyslel, nebo je chytrej a ceka na nas popud, ceka, ze na to prijdem sami

[87]maysider
16. 1. 2008 St 08.56

typická slepá ovce, volič ksčssd? takže zákon je vždy dobrý? kéž…

[88]ioio hmmm
16. 1. 2008 St 08.57

ja mu poslem 10000 SK

[89]maysider navrh webove stránky pro zjisteni uctu
16. 1. 2008 St 09.06

Krátký popis situace, že vlastně OSA krade zákonně, sbírka je nezákonnáá… bla bla bla a nakonec kontrolní otázka – Chete dát Šubrtovi peníze, protože mu chcete pomoc splatit dluh, který vznikl na základě žaloby organizací se kterými nesouhlasíme? Nebo mu chcete dát půjčku, protože je hezký den? Kdo klikne na první otázku, tak mu bude znovu dáno vysvětlení, že by šlo o nelegální činnost. Kdo klikne na správnou otázku, zobrazí se mu číslo účtu.

Tak, plís, udělejte něco podobnýho. To je jen snaha, aby se snížila pravděpodobnost nalezení někoho, kdo mu chtěl „pomoct“ nelegálně. A když si tam daj svoje nastrčený osoby, tak bude stíhána jen ta osoba, protože mu chtěla nelegálně přispět…ostatní budou legální půjčky.

důležitá podmínka mého příspěvku: toto vše dělám, protože mu chci půjčit peníze na základně jeho nepřímého projeveného přání ;-)

[90]myst tak jo toto ma zmysel
16. 1. 2008 St 09.22

prisepejem zozente cislo uctu a pravnika ( pripadne prispejem aj na neho ) ;-)

[91]madhamster Mne sa to nezda
16. 1. 2008 St 11.15

Mne pride reakcia p. Subra a jeho „pravnika“ trocha cudna. Pravnik je podla mna na to, aby pomohol prave p. Subrovi a prave preto by mal vymysliet, co s tym. Ved ta zbierka nie je podporou cinu p. Subra, to je tu niekolkokrat zdoraznene, nikdy nebola a nikdy nebude. Nikto tu nevravi, ze suhlasi s tym, co p. Subr spravil, samozrejme je to protizakonne. Ale zbierka ide na pomoc jeho financnej situacii, prip. na pomoc financnej situacii jeho rodicov. Co je na tom protipravne, ludia si maju pomahat, nie? :) IMHO tu ide asi troska o zastrasovanie a aj sam p. Subr ma asi obavu, aby naozaj nesiel sediet, ak by sa nasiel niekto, kto by to upravil tak, ze by z celej zbierky bol naozaj trestny cin…a to by sme sa mali potom obavat vsetci :)

[92]Jirka Pokutu už zaplatil, platíme ji všichni
16. 1. 2008 St 12.08

Už přece zaplatil autorský poplatek při nákupu kazety do kamery, hardisku do počítače, DVDčka – copak to nestačí? Proč tedy platíme? Za co? Proč dalších 150.000?

[93]webDingo Jak legalne ziskat penize pro p. Subra
16. 1. 2008 St 13.48

Jak jiz bylo vyse zmineno neni udjane mozne penize prijmout jako dar. Toz tedy ale poslat penize za neco je jiz prece v poradku. Tedy proc by p.S. nemohl pronest nejakou vetu nebo proste neco vytvorit – treba i nejakou cmrkanici, za kterou by kazdy kdo si ji precte/stahne mohl poslat „autorsky poplatek“ prave primo panu Suborvi. Bylo by to jako kdyz si kupujete hudbu na internetu. Tedy se domnivam, ze z pravniho hlediska by melo byt vse v naprostem poradku… a timto by se pak penize snad podarilo sehnat … Co vy na to?

[94]webPnaky
16. 1. 2008 St 13.56

[93] Dingo: Vas napad je velmi zajimavy ale nastava problem. Student si muze maximalne rocne vydelat 10tis Kc aniz by to musel danit. Pri vetsi castce by musel mit zivnostensky list a „vybranou“ castku danit.

Obavam se tedy, ze sbirku „zatim“ neni treba dale resit dokud se pan Subr nerozhodne jinak, repsketive nerozhodne jeho pravnik.

V soucasne dobe tedy muzeme zacit bojovat proti autorskym organizacim.

[95]Asta-killer DIngo:
16. 1. 2008 St 15.05

Tak nech sa pod tu cmrkanicu ako autor podpise jeho mama.

BTW: taky pravnik, ktory nepracuje pre dobro klienta je na dve veci.

[96]gumak já cii
16. 1. 2008 St 18.40

já mu ciii pomocc !! prispeuu …

[97]Jindra
16. 1. 2008 St 18.41

Obavam se, ze mnoho diskutujicich a tech co chteji prispet do sbirky chteji nejen pomoci p. Subrtovi, ale hlavne o to rozpoutat valku proti organizacim typu OSA – coz zase nechce p. Subrt, ten je rad ze je „uz klid“ a nerad by aby se jeho problem znovu otevrel jenom proto ze ostatni by se na tom svezli.

Co spis zalozit neco jako obcanske sdruzeni ktere z clenskych prispevku plati pravniky a lobisty na boj proti OSA apod? Prispevatelu by se urcite naslo hodne…

[98]Tomik Je to jednoduché
16. 1. 2008 St 19.22

Udělá se sbírka pro jeho matku. A ta už ty peníze použije, jak uzná za vhodné. Hotovo vyřízeno k dennímu pořádku. Takže bude nějaký účet?

[99]webMilos Pravnik
16. 1. 2008 St 19.34

Prvni co by mel ten clovek udelat je vymena pravnika. Clovek, kterej nedokaze vymyslet jak by mohl usporadat legalni sbirku(treba na nove PC, ktere mu urcite zabavili a nemuze si ho kvuli mimosoudnimu vyrovnani dovolit), by mel zrejme vratit svuj diplom. Smyslem sbirky by bylo zaprvy pomoci tomu cloveku a za druhy ukazat CPU ze svym smesnym selektivnim trestanim proste mladym lidem nebude nicit zivot. Je samozrejme mozne ze ten kluk pochazi ze zamoznejsi rodiny, ktera si muze dovolit tech 150k zaplatit za nej, ale nechtit sbirku..tim pohrbi urcite dalsi podobne „piraty“ v budoucnu, kteri takove stesti aby vyrovnani utahli ze sveho mit nebudou..

[100]jk Mimosoudni dohoda
16. 1. 2008 St 19.50

Podle medii se pripad resil mimosoudni dohodou, jejiz obsah nezname a o ktere nam CPU rekla jen to, ze zavazuje pana Subrta k zaplaceni 150 000,–. V te dohode muzou byt i nejaka ustanoveni resici neco takoveho jako tuto sbirku a takoveto ustanoveni mu pravdepodobne zakazuji penize prijmout pod saknci neplatnosti cele dohody a tedy pokracovani trestniho rizeni s hrozicim podmineneho odneti svobody. Mimochodem CPU uz se na svych strankach chlubi, ze v souvislosti se sirenim kinoripu Simponovych podala trestni oznameni na dalsiho studentika, kterezto po vysetrovani usti v obzalobu tohoto studentika.

[101]GRG krádež je vždy krádež
16. 1. 2008 St 21.33

Tady už několikrát zaznělo, že krádež je vždy krádež. A že ten kluk si za to může sám. Může někdo těmhle mudrlantům vysvětlit, že paušální platby OSE a spol. za HDD, CD, DVD atd. jsou taky krádež – i když proti tomu není žádný zákon? Jednali ty parlamentní k…y čestně a nezištně, když tohle odkývali? A to platí v celosvětovém měřítku. Stejný to je v celý Evropě i v Americe. A co třeba celosvětová domluva mezi výrobci přístrojů a distributory DVD o region-kódech? Samozřejmě, že jednají v souladu s právem. Vždyť si to právo nechali sepsat v zákonech. Probuďte se a vězte, že pravdu nemá ten, kdo ji má, ale ten, kdo NA NI má. Směšují se tady dvě věci: pomoc klukovi, kterého dostali (v podstatě za blbost) a vyjádření odporu proti zákonem posvěceným zlodějským praktikám těch lumpů z OSY a spol. Tomu klukovi ty prachy můžeme dát potichu, určitě mu bodnou. Třeba můžeme udělat sbírku na Pňakyho a ten mu ty prachy nějak potichu šoupne. Ale nahlas musíme řvát, že v tomhle státě krade OSA a krade miliardy. Na jejich straně je sice zákon, ale na naší pravda (sakra, to zní jak z filmu o Janu Husovi!)
:-D

[102]PeZ
16. 1. 2008 St 22.07

GRG: Co se týče onoho předání peněz, musím s Tebou souhlasit. Mé peníze jsou mé peníze, a pokud se rozhodnu je někomu dát, nikdo mi na to nemůže nic říct. Nemusíme přece pořádat sbírku na to, aby onu pokutu zaplatil, ale prostě mu dáme prachy. Jen tak, „pro zábavu“. Nikdo nám pak po právní stránce nebude moci nic říct. Takže, číslo účtu sem, mám pár drobných a nevím co s nima. Mám je dát bezdomovci na nádraží nebo někomu poslat na účet? Po právní stránce je to přece jedno. A co s nima onen dotyčný udělá? To je mi jedno. Po právní stránce je mi to jedno. A není žádný zákon na to, že pokud chci někomu dát peníze, musí to být „člověk bezúhonný“…

[103]webDali Rozhovor za 150.000,-
16. 1. 2008 St 22.12

Nevím proč tu pořád řešíte Zákon č. 140/1961 Sb., § 165. Tady Pnaky udělá se studentem Šubrtem rozhovor, kde se ho mmch. zeptá zda o sbírku stojí či ne a případně další věci co tady lidi zajímají a vy nezaplatíte nějakou pokutu, ale apanáž za onen rozhovor.

Prostě a jednoduše, nabídni mu rozhovor za 150.000,–.

Osobně dávám stovku i když jse to ani neviděl, ale s praktikami ČPu, Osa a dalšími zlodějskými organizacemi zastupující autory se neztotožňuji.

[104]webPnaky
16. 1. 2008 St 22.57

[103] Dali: Bohuzel, respektuji jeho rozhodnuti. Jak jsem uvedl v clanku, pokud se rozhodne castku prijmout, sbirka se rozbehne. Jako „protiakci“ jeho rozhodnuti a predani penez za kazdou cenu nepovazuji za spravne reseni.

[105]CIJOML Sbirka pro lehce jiny ucel?
17. 1. 2008 Čt 07.24

Bylo by mozne sbirku i presto usporadat, ale jeji vytezek by slouzil na podporu dalsich takto stihanych osob? Odmenu pravnika, soudni znalce apod.? Dekuji.

[106]Ivan reakce
17. 1. 2008 Čt 08.40

Přispěji, pokud to bude možné

[107]webDali
17. 1. 2008 Čt 09.05

[105] CIJOML: Tak s tím souhlas. Ale sbírku bych použil na právní zastoupení proti kontroverzním zákonům o autorských poplatcích.

[108]webDingo
17. 1. 2008 Čt 12.54

[97] Jindra: To mas asi pravdu, ze se jedna o to rozpoutat boj proti OSA. Tuto organizaci bych take nejradeji zrusil … domnivam se ze zadny ze zaplacenych poplatku (nevybira poplatky, ale vypalne …) autorovi nejspis nikdy ani nedorazi … a snazi se kasirovat i tam kde jim je po tom velke kulove … Pokud v americe koupim speicalni desky na kterych je primo napsano pro ucely verejne produkce a zaroven s tou deskou si toto pravo kupuji, tak nevim proc se jeste do vseho tentuje OSA ze chce nejake dalsi „poplatky“ za verejnou produkci …


Cili pokud by se podarilo nejakym zpusobem utvorit nejake to sdruzeni proti OSA, tak se rad pripojim. At tu kobru drazdime bosou nohou, ktera je ale dal od p. Subrta, pokud by ho to melo dal potopit …

[109]Ingi
17. 1. 2008 Čt 12.59

Takže toto krádež je, ale to že nás politici a všichni s nějakou pravomocí svým způsobem okrádají krádež není. Pan Čunek je chytrá liška a ze státní podpory našetřil tři miliony, nikdo se tím nezabývá všechno mu projde a ještě se drze hlásí zpátky do vlády ale tohle nikdo neřeší, veřejným problémem úřadů je „pirát“. Zajímavé, už jako krádež mi přijde cena lístku do kina, cena originálních filmů či her je také abnormální krádež a ti páni nemají dost a ještě nás chcou okrádat takhle, tak to teda ne, taky jsem jeden z těch co nedokážou jen tak sedět a přihlížet…

[110]Dan
17. 1. 2008 Čt 17.42

Ve Švédsku mají pojištění proti RIAA (něco jako OSA). Když je „pirát“ chycen a usvědčen, z pojistky jsou mu uhrazeny soudní výlohy a vysouzená částka.

Ta sbírka by mohla být universální – pro oběti perzekuce těchto organizací, ale ještě lepší by bylo dosáhnout změny zákona, aby takové přirozené jednání jako je sdílení nebylo trestným činem a k soudům vůbec nedocházelo. V tomto ohledu nabízel v jedné diskusi (na cdr) pomoc, či spíše zkušenosti, jeden čtenář, který se v politice zřejmě pohybuje. Osobně si ale myslím, že to moc šancí na úspěch nemá, protože autorský zákon je nám diktován z EU a ta je pod dohledm USA, takže ke změně by muselo dojít nejprve tam, až pak by mohlo mít smysl se o zásadní změnu pokoušet tady.

[111]Jenda podpora, boj + vtípek
18. 1. 2008 Pá 01.00

Nejdříve bych chtěl vyjádřit podporu tomu, jak je zde celá „sbírková akce“ interpretována, tedy nikoliv jako obhajoba onoho činu, ale podpora kluka, který se dostal do problému. S Pnakym souhlasím i v tom, že bohužel nestačí „jen“ zaplatit oněch 150k, ale především říci NE organizacím, které tyto pokuty „vyměřují“, že se nám nelíbí, platit paušál předem (CD, DVD, HDD apod…) a ještě být stíhaní a jako odstrašující příklad „pranýřováni“ jako to některá, i solidní media, předvedla v kauze p.Šubra. Na závěr odlehčení v podobě vtípku, kterým mě nedávno rozesmál můj spolubydlící na koleji: " Kdybys chtěl můžu Ti na 4mld. DVD vypálit celý internet, nebo ořezanou verzi na 400 DVD bez warez a porna "

[112]Tyler
18. 1. 2008 Pá 12.29

Nemužu čist všechny komentáře, ale přeci ty peníze z účtu nemusejí jít na odškodnění těch zlodějských organizací. Je jasné, že on to platit asi sám nebude, a že mu s tím například pomohou rodiče. Proč nevěnovat peníze rodičům darem ze solidárnosti, protože se dostali do tíživé situace díky svému řekněme „pitomci“. To snad nemůže nikdo zakázat ne? Když už to tedy nelze dát jemu na odškodnění…

[113]P.C. Nemusíte přece platit Šubrovi
19. 1. 2008 So 13.44

Ale zaplaťte na účet, kam má peníze poslat on. Chce to jen trochu administrativy. A věřím i tomu, že zákon žádný přispěvatel neporuší. To by už Čunek dávno bručel.

A samozřejmě souhlasím, aby se rozkrylo účetnictví autorských svazů a podobných organizací, které žijí z našich daní.

[114]Ithilgor
20. 1. 2008 Ne 01.02

Ptal jsem se na názor odborníka a ten zní, že sbírka nebude protizákonná, i když oficiálně prohlásíte, že se mu skládáte na trest (nejsou tedy nutné nějaké kličky jako dar, odměna za rozhovor atd.), protože to se nerovná odměně za trestnou činnost.

[115]jituzka
21. 1. 2008 Po 14.49

Ráda přispěji.

[116]hobr
21. 1. 2008 Po 15.05

[110] Dan: dosáhnout změny zákona, aby takové přirozené jednání jako je sdílení nebylo trestným činem

Co třeba takové kanály? Někdo je vozí do sběru a přijde mu to zcela přirozené ;)

Zkuste se zeptat těch autorů, jejichž díla si zadarmo („přirozeně“) pořizujete (jistě je už ale dál nenabízíte, že?), jestli jim to nevadí… Zajímalo by mně, co vám odpoví…

[117]caffeine
22. 1. 2008 Út 02.59

viděl jsem rip a pokud to pujde tak prispeji ve výši jedné vstupenky tj. 150kč konec konců jsem se nemusel táhnout až do kina ne? a pokud někdo vymyslí spůsob jak se bránit podobným praktikám těchto organizací ( občanské združení poskytující právní pomoc postiženým atd. ) tak přispěji také konec konců když musím nedobrovolně přispívat při koupi prázdného dvd či harddisku tak rád poskytnu stejný příspěvek podobnému združení ať je ve vesmíru rovnováha :-D

[118]Dan
23. 1. 2008 St 20.34

[116] hobr: Co by asi tak měli odpovědět? Každý samozřejmě odpoví jinak. Například: „Myslím že mnohé z české hudby by nikdo neznal, kdybychom si to po léta nekopírovali. Děláme to hlavně proto, že velká vydavatelství se starají jen o peníze. O hudbě ti sociální inženýři mluví, jen když jde o zisk, pak pokrytecky hlásají: „Kopírování zabíjí hudbu,“ místo aby přiznali: „Kopírování zabíjí naše prachy." O jaké zabíjení jde, když něco rozmnožujete? To heslo postrádá logiku. Bohužel na to, jak zacházejí s hudbou komerční vydavatelství, zákon není. Ale to neznamená, že to není odsouzeníhodné." (písničkář Jan BURIAN)

Opačné názory jistě znáte, ty psát nebudu. Vím, že některým to vadí.

Když se nějakému skladateli nebude líbit, že si při práci prozpěvujete jeho písničku, tak se omluvíte a přestanete si zpívat?

S těmi kanály to bylo slabé, zkuste vymyslet něco chytřejšího.

[119]Malarky
24. 1. 2008 Čt 15.13

Přispěju taky,protože stahuju z netu(torenty)Byl bych magor kdybych to měl všecko kupovat.A ten film jsem neviděl a ani nechci vidět nějakou přiblblou kreslenou pí......Měli by toho kluka nechat bejt.Ať si každej hrábne do svého svědomí.Zveřejněte účet a já pošlu taky třeba 200kč. :-x

[120]websmain
24. 1. 2008 Čt 22.00

právě jsem si koupil externí disk a těm zlodějům z OSY (nebo kam to jde) nedobrovolně přispěl hodně přes 100… mnohem radši tu samou částku pošlu mladýmu studentovi… ;-)

[121]PeZ
25. 1. 2008 Pá 15.49

[120] smain: To máš za lístek na „Žluté tváře“ :-D

[122]kuba
31. 1. 2008 Čt 11.43

tak kdy ta sbirka bude?

[123]adk njn
29. 2. 2008 Pá 13.22

nemel to tocit
:-?

[124]elmik
20. 7. 2008 Ne 19.55

mno příbuznej to sice je ale ja bych ani neprispel sry-fakt ;-) NEMAM ZČEHO :-x

[125]webCarl114 Těším se :-)
26. 4. 2009 Ne 19.56

Asi tak. Neměl jsi to točit. Nechápu nikoho kdo to pošle nějaké peníze. Sežen si to sám. Tvůj problém … Posral jsi to. Tak si to zaplat. Jednoduché :o)

Nelze přidávat nové komentáře.

Zpětné odkazy

Doporučuji

Tycoonez.com:munity >> Transport Tycoon DeLuxe (TTD) Pixel art at PixelJoint.com